Tilbake → Restaurant K2 bruker ringpermer om igjen
Restaurant K2 bruker ringpermer om igjen
K2 er en restaurant drevet av ekteparet Elisabeth Kress og Ola Klepp. De har en Michelin-stjerne for maten og en grønn Michelin-stjerne for driften. De er rett og slett blant de få som greier å driver en fine-dining restaurant i verdensklasse på en bærekraftig måte.
De fleste restauranter har en ansattmappe. K2 ønsket en ansattmanual der de kunne samle, lære og dele alt de gjør. Et fysisk objekt som var kjekt å ha og enkelt å bruke.
Løsningen? Gamle ringpermer. Vi samlet inn 100 fra lokal bedrifter som ikke trengte de lenger. Mappene var litt støvete, lite brukt, litt forskjellige i størrelsen og i masse forskjellige farger, men fortsatt fult brukbare.
Logoen på forsiden og teksten på baksiden er trykket i negativ variant med gjennomslag slik at hver mappe får beholde fargen og særpreget. Trykket ble enkelt satt opp slik at de skulle treffe på mapper med litt varierende mål. Inni er det skilleark i neonfarger (gjenbrukt papir og rimelig) med et portrett av på den ene side og råvare på den andre. Alt er trykt med miljøvennlig farge og med en velvillig trykker. Hele produksjonen skjedde innen er radius på et par hundre meter.
Ansattmappen passer perfekt til K2 sin måte å drive restaurant på. De tar den restfangsten de får tak i og løfter det opp på et Michelin nivå. Vi forsøkte å gjøre det samme med ringpermene. En ansattmanual som de ansatte er stolte av og brukes aktivt. Laget av restfangsten fra lokale kontorer.
Konkurransedyktig bærekraft
En helhetlig bærekraftstrategi gjør at din bedrift kan ta smarte valg til det beste for bedriften, de ansatte og samfunnet.
Vi hjelper deg å utvikle en bærekraftstrategi med gode, realistiske mål. Sammen finner vi ut hvordan dere kan lykkes med omstillingen, identifiserer suksesskriterier og utarbeider relevante løsninger. Strategien blir et verktøy til kraft og gjennomføring. Så er det er vår jobb å gjøre disse tankene og tiltakene om til forståelige og tydelige kommunikasjonskonsepter som motiverer til handling. Bærekraft som er meningsfull og lønnsom – for bedriften og verden.
Rapporteringen følger nordisk standard for bærekraftsrapportering for små og mellomstore bedrifter, Nordic Sustainability Reporting Standard eller tilpasses ditt behov.
VÅR METODE
Vi skaper engasjerende og suksessrike merkevarer som samler styret, engasjerer ansatte og treffer kunden. Vi hjelper merkevaren din å vokse, å møte utfordringer og å møte fremtiden.
Vi ønsker å fremme produkter og tjenester som er bærekraftige og respektfulle for mennesker og miljø, og å jobbe med kunder som deler disse verdiene. Vi har en langsiktig visjon om å skape positive endringer i samfunnet og miljøet.
BLI en stor kunde hos et lite byrå
Det er mange fordeler med å bruke et lite reklamebyrå. Du og din merkevare får mye personlig oppmerksomhet. Vi jobber tett med deg og utvikler et godt forhold over tid.
Effektiv drift, større fokus, økt tillit og mer involvering fører til gode resultater.
VÅR MENING
Alle selskaper må ha et klart formål for å styre merkevaren i riktig retning. Identiteten former og anisasjonens kultur — internt og eksternt.
Hvordan du kommuniserer med målgruppene er avgjørende for å nå målene satt i strategien — og ikke minst velge flater hvor målgruppen er.
Lurer du på noe rundt bærekraft og merkevareutvikling, eller vil du bli litt bedre kjent med oss og hva vi kan tilby din bedrift?